+ arguments?

Albert Sales

Comentaris al “Lletra petita” de TV3. Capítol 3: La Roba

El 3r capítol del “Lletra petita” va plantejar en horari de màxima audiència alguns dels problemes del sistema de producció, distribució i consum de roba. L’equip del programa va incloure bona part de l’entrevista que em van fer a finals del 2012 en aquest programa per il·lustrar la problemàtica de l’explotació laboral a les cadenes de subministrament global de les grans marques.

Vagi per davant que considero que globalment el resultat final va ser satisfactori. Es transmetien alguns missatges de manera clara i entenedora: el nostre consum de roba és insostenible mediambientalment, la roba d’usar i llençar té uns impactes ambientals i socials dels que no som conscients i existeixen maneres de fer alternatives (malgrat es van deixar entreveure grans dificultats per a la seva supervivència).

Vaig trobar a faltar però més contundència en la defensa d’aquests missatges. En què es concreta l’explotació laboral de la que es parla en el programa en no poques ocasions? Quins són els impactes mediambientals d’una de les indústries més importants del planeta? No s’expliciten ni els horaris ni els salaris que s’estan cobrant en el sector de la confecció global i, per descomptat, no es parla de l’arrel del problema: la submissió política de les masses de treballadors i treballadores a través de la repressió sindical i de l’amenaça constant de deslocalització. No es van apuntar tampoc els desastres que s’estan vivint en els principals rius asiàtics a causa dels tints i dels detergents relacionats amb la fabricació de la roba que es reparteix pels aparadors de tot el món.

Veure el programa

One comment on “Comentaris al “Lletra petita” de TV3. Capítol 3: La Roba

  1. David Buenavida
    Febrer 25, 2013

    Totalment d’acord Albert, vàren fer un programa sobre l impacte del fastfashion però varen passar de puntetes pels temes que potser tenen més trancendència social i mediambiental. Crec que el programa està molt bé però potser s’haurien de assesorar més a fons sobre alguns temes a l’ hora de triar el que emetien i quin missatge donaven. Igual que quan van parlar del menjar ecològic vaig tenir la sensació de que no sabien gaire bé de que parlaven.
    Salut!

    David

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on Febrer 25, 2013 by in (i)RSC, Empreses transnacionals.
%d bloggers like this: