Està clar que sense el suport dels capitals internacionals Catalunya no serà independent. Per tant, tinc un possible full de ruta per a les persones, partits i col·lectius que van sortir ahir al carrer però no es mobilitzen per res més.
Heu d’explicitar que la Catalunya independent tindrà un sistema sanitària totalment privat. Veureu que contents es posen els d’Adeslas (mútua propietat de La Caixa). Una sanitat privada és un desastre per la majoria de la població, però és igual!!! Ja serem independents.

També podríeu prometre al BBVA i al Banc Santander que els hi dipositarem els fons de pensions de tot el país. Veureu que ràpid que se li oblida el fervor espanyolista a l’Emilio Botín. I això que només som set milions i mig.
Anuncieu que anul·larem el salari mínim. Si, paral·lelament, desmunteu els pocs sistemes de protecció social que ens queden tindrem un “mercat laboral” molt comptetiu i una allau d’inversors que crearan llocs de treball de misèria.
Finalment, poseu-los la mel als llavis anunciant la creació d’un gran parc temàtic que permeti uns anys de revifada de l’especulació urbanística i la creació d’uns quants milers de llocs de treball en condicions d’explotació… calla! calla! aquesta idea no és meva!
Si aquesta Catalunya “independent” us va bé sou per a mi tan adversaris polítics com el sector més ranci del PP. I si éreu a la manifestació d’ahir però no us heu sentit interpel·lats i interpel·lades per les mobilitzacions contra unes polítiques que converteixen els nostres drets socials en potestats administratives condicionades als designis dels mercats internacionals, és molt probable que no estiguem lluitant per la mateixa Catalunya.
El camí és llarg i les lluites complementàries. A la propera sortim al carrer per una Catalunya sobirana de debò: sobirana enfront d’Espanya i sobirana enfront dels capitals internacionals i autòctons a qui no importen les fronteres sempre que hi hagi sucosos negocis a la vista.
Està clar, estic molt d’acord.. no és un problema de cultures, el problema de fons és que hi ha classes socials.
100% d’acord. El canvi no ha de ser (només) de fronteres. Ja fa més d’un any que catalans, espanyols, europeus i persones d’arreu del món hem començat una lluita per un canvi de sistema global. És aquest el problema principal.
Dons l’1% és tan significatiu a Wall Street com a Catalunya.
(l’altre dia vaig fer una estelada semblant al meu bloc, m’ha fet molta gràcia la coincidència!)
http://coloronclouds.wordpress.com
Moltes gràcies per aquest article, era molt necessari… davant de l’allau aclaparador d’una suposada “unitat” sense matisos i sense crítica cal alçar reclams com aquest! Salut!
Coincideixo totalment amb l’opinió expressada en aquest article. Jo no vaig participar ahir a la “manifestació per la independència” perquè considero bàsic, per adherir-me o no a aquesta crida, conèixer quin és el projecte per aquest nou país, quines són les propostes per a la construcció d’un estat català, lliure i independent.
L’eslògan reivindicatiu de l’Assemblea Nacional Catalana,“Catalunya nou estat d’Europa”, ja és prou decebedor perquè no posa en qüestió, precisament, l’Europa de la qual ens conviden a formar part. Estem assistint, en els darrers mesos, al desmantellament de L’Europa social: l’Estat del Benestar està essent trossejat i posat a disposició d’interessos comercials privats pels “representants” de la voluntat popular; els drets laborals i socials, les llibertats individuals i la democràcia, es troben en perill d’extinció; la fragmentació social ja és una realitat i amb ella viatja inseparablement la barbàrie: xenofòbia, violència, racisme, injustícia social, pobresa, opressió, …
No vull que Catalunya sigui un nou estat d’aquesta Europa i espero -crec que malauradament en va- que la resposta massiva al carrer de l’11S no es tradueixi en les properes eleccions autonòmiques, que es preveuen anticipades, (possiblement la primavera vinent), en l’aval que legitimi la continuació de les polítiques neoliberals que ens han portat al punt de retrocés civilitzatori on avui ens trobem.
Completament d’acord, Albert.
Amics ara no és hora de veure quins matisos caldrà en aquest estat independent, doncs aquest és l’error que ens ha portat al fracàs en múltiples ocasions passades, unim-nos per un objectiu comú i després ja farem les puntualitzacions que calguin. Visca Catalunya!!!
Tots amb el president!
http://www.publico.es/espana/379670/ciu-y-pp-se-alian-para-beneficiar-a-las-grandes-fortunas
CiU y PP se alían para beneficiar a las grandes fortunasn-para-beneficiar-a-las-grandes-fortunas
Ara es l’hora d’ajudar als polítics perque no facin el de sempre i cadascú tiri per la seva compte. Un sol objectiu comú: INDEPENDENCIA .
http://srisc.wordpress.com/2012/09/21/ajudem-a-guiar-los-els-politics/
En aquest senit hi havia una convocatòria alterntiva de l’esquerra indepenentista i altres actes d’altres organitzacions que reivindicaven la sobirania econòmica. Crec que no pots parlar com si no existís aquesta gent ni aquest sector e la població que, alhora que es manifesta,lluita i es mobilitza pels drets socials, també o fa per les llibertats nacionals
No puc parlar com si no existís perquè mai he dit que jo no lluités pel dret a l’autodeterminació i per la independència del meu país. Però el rèdit electoral que està obtenint CyU utilitzant el sobiranisme com a cortina de fum és innegable. O ens posem les piles desmarcant-nos de la dreta o fer-los el joc de la unitat només beneficiarà als convergents.