Taller consum, oci, treball i transformació social. Escola Mirall, curs de directorxs d’activitats de lleure.
Agost 2012, Llinàs del Vallès
Duració 1,5 hores
Número de persones 17 aprox.
1. Societat de consum
Característiques:
Necessitats es cobreixen a través del consum,
però no només les necessitats…
El consum com a motor del sistema.
Breu història del capitalisme. El consum abans i després de la globalització.
1a industrialització: el sistema productiu necessita treballadorxs disciplinats
Estat del Benestar: també calen consumidorxs. Obrir nous mercats= poder de compra a la classe treballadores.
Globalització: Societat “low cost”. Pèrdua d’importància dels europeus i nord-americans com a consumidors.
Què és la globalització? No només es tracta de conquerir nous espais físics sinó també nous mercats.
- financiarització
- nous negocis: acumulació per desposessió
- reducció de costos laborals
Conseqüències: mercantilització de la vida.
Consum responsable, crític, informat, activista… no consum… autogestió… subsistència… responsabilitat social??
Empreses: exemple CRN. Denúncia imprescindible però, què passa amb les alternatives?
No es tracta de fer llistes blanques ni de comprar amb la consciència tranquil·la.
Un estil de vida transformador és estil de vida que busca la emancipació del mercat.
Lectura:
Treball, consum i rebel·lions quotidianes
Recursos:
Campanya Supermercats, NO Gràcies!